Kallelse till årsmöte för Djurgårdens Ryttarklubb

Torsdagen den 10 februari, kl.19.00 via Teams

DAGORDNING

1. Mötets öppnande
2. Fastställande av röstlängd
3. Val av ordförande för mötet
4. Anmälan av styrelsens val av sekreterare vid årsmötet
5. Val av protokolljusterare och rösträknare
6. Fastställande av dagordning
7. Fastställande om mötet blivit i laga ordning utlyst
8. Behandling av verksamhets- och förvaltningsberättelser
9. Revisorernas berättelse
10. Fastställande av balans- och resultaträkning
11. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
12. Fastställande av verksamhetsplan och budget för kommande verksamhetsår
13. Fastställande av årsavgift för nästkommande år
14. Beslut om antal styrelseledamöter och suppleanter inom ramen för det i 24 § andra stycket angivna antalet
15. Val av ordförande för föreningen
16. Val av övriga styrelseledamöter och suppleanter
17. Fastställande av ungdomssektionen vald ledamot jämte personlig suppleant
18. Fastställande av eventuella sektioner förutom ungdomssektionen (27§)
19. Val av två revisorer och en revisorssuppleant
20. Beslut om antalet ledamöter i valberedningen
21. Val på ett år av sammankallande och ledamöter i valberedningen
22. Val av ombud till Ridsportförbundets och distriktets allmänna möten och eventuella andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud
23. Förslag att utse före detta ordförande Hanchen Ressle till hedersmedlem i föreningen
24. Övriga ärenden som enligt 15 § kan upptas till beslut på årsmöte
25. Mötets avslutande

Välkomna alla medlemmar!

Viktigt att du anmäler dig till mötet! Mejla till ludde.trotzig@gmail.com så får du en länk till Teams via din e-mail.

Verksamhets- och förvaltningsberättelse, revisorsberättelse, verksamhetsplan och budget, liksom valberedningens förslag till nya ledamöter i styrelsen finns tillgängligt en vecka före mötet. Mejla till samma som ovan om du vill ta del av

Valberedningen för Djurgårdens Ryttarklubb

Valberedningen har bestått av Jenny Rasmussen, Daniel Lundh och Fredrik Holst, sammankallande

I föreningens stadgar framgår det att styrelsen ska ha mellan 7 och 12 ledamöter. Följande namnförslag har inkommit till valberedningen:

§ 15 § 16
§ 17
Elisabeth Trotzig, Carin Bauer, Viktoria Hedenlund, Louise Billgert, Ann Hammarlund Holst, Jasine Aglén, Eva Minten, Alexandra Lindroth, Madeleine Wallding, Mariann Zsigmond, Axel Bodén, Jenny Wistrand, Jennie Bark Jones, Anders Krögström
Valberedningen föreslår att antal styrelseledamöter och suppleanter är 12
Valberedningen föreslår att Axel Bodén, nyval 2 år, väljs till ordförande för föreningen
Valberedningens förslag till övriga styrelseledamöter jämte suppleanter:
Elisabeth Trotzig, omval 2 år
Carin Bauer, omval 1 år
Viktoria Hedenlund, omval 2 år
Louise Billgert, 1 år kvar på sin mandatperiod
Ann Hammarlund Holst, omval 1 år
Jasine Aglén, omval 1 år
Eva Minten, omval 1 år
Alexandra Lindroth, 1 år kvar på sin mandatperiod
Jennie Bark Jones, nyval 2 år
Mariann Zsigmond, nyval 2 år
Anders Krögerström, nyval 2 år
Revisorer: Carina Wiidh och Harald Bauer